1. heinäkuuta 2010

Espanja: Málagan maakunta + Gibraltar

Tässä meidän lintuset juuri ennen matkalle lähtöä. Ne olivat tehneet uuden aluevaltauksen ;D Koiran olimme vieneet hoitoon jo edellisenä iltana, vaikkakin vähän haikein mielin :)

Málaga - päivät 1-3

Yövyimme koko matkan ajan N:n isän luona Málagassa tavallisessa espanjalaisessa asuinrakennuksessa. Taloa vastapäätä oli koulu josta kuului kaikki lauluharjoitukset aamutuimaan enkä tarkoita mitään pientä piipitystä vaan kunnon mahtipontista kuorolaulua. Ensimmäiset päivät menivät kaupunkia tutkiskellen & shoppailun merkeissä.

Mainos Fuengirolan riennoista ;D
Toisena päivänä oli suhteellisen pilvistä, mikä tosin ei haitannut koska kuuma oli muutenkin.

Shopping! :D

Tässä ihanainen sitruunasorbettini

Nämä olivat 29,90€, mutta suomessa näistä olisi varmasti saanut pulittaa ainakin 60€

Päivä 4 - Fuengirola

Tiistaisin Fuengirolassa toimii erittäin suuri tori mistä voi löytää kaikenlaista vaatteista ja hedelmistä koruihin.  Lauantaisin siellä järjestetään myös kirpputori, missä mekin kävimme, mutta siitä myöhemmin.

Ihastuin kuosiin!Maksoi huikeat 25€ torilta

Eläintarhaan! Tämä eläintarha on kuuluisa siitä, että se mukailee todella hyvin eläinten todellista elinympäristöä. Monet erirotuiset eläimet ova myös samassa aitauksessa keskenään, mitä en muualla ole nähnyt...

...esim. tässä kolmea eri apinarotua.

onpas sillä keltaiset hampaat :D

Hauska pari <3

kaveruksia? :)

Mikäs se tämä on? :S

Jalkapallon MM-kisat näkyivät jokapuolella. Ihmiset laittoivat kannattamansa joukkueen lipun parvekeelle tms. roikkumaan. Espanjan lippujen lisäksi näkyi myös Englannin ja Saksan lippuja.

Päivän päätteeksi menimme vielä Miramarin kauppakeskuksen elokuvateatteriin katsomaan elokuvaa Dorian Grey.

Päivä 5 - Valle de Abdalajis/Alóra/El Chorro/Mijas

Aamulla oli aikainen herätys ja tunnin ajomatka (meillä oli auto vuokrattuna koko loman ajaksi) Summer Breeze Stables tallille johon olin varannut neljän tunnin ratsastusvaelluksen.

Voi mitä ihania vauvapossuja <3

Meitä oli kolme ratsastajaa; Louisa joka veti vaellusta sekä yksi brittiliäinen nainen joka oli lomailemassa lähellä olevassa hotellissa. Lousan brittiaksentti oli niin voimakas että siitä oli välillä todella vaikeaa saada selvää.

Koko retki maisemineen oli upea! Välillä ratsastimme laakson pohjalla ja välillä aivan huikean korkealla ylhäällä kukkuloilla :D

Poppoomme (N, hänen isänsä ja isän ystävä) nouti minut tallilta vaelluksen päätyttyä, jolloin lähdimme kohti El Chorroa, olisiko sinne nyt vartissa hurauttanut :)

Tekojärvet olivat juurikin niin turkooseja kuin kuvista näyttävät! Ihana mäntypuiden tuoksu ympäröi myös koko paikan ja sieltä täältä löytyi nyrkin kokoisia ja vieläkin isompia käpyjä.

Kävimme syömässä tässä paikassa josta oli ihanat näkymät järvelle. Minun kanaruokani oli todella hyvää, mutta N ja hänen isänsä...

...ottivat jonkin paikallisen annoksen, joka oli tehty leivästä ja kuulemma olemattomasta makkarasta. Lisukkeena tälle aterialle oli pari palaa verimakkaraa, pala juustoa, oliiveja ja pari appelsiinin palaa. Aika kangerrellen tämä annos kyllä meni alas.

Tässä näkymä ruokapaikan terassilta.

Ruoan jälkeen nelisteen pulahdus ihanaan veteen :)

Takaisintulomatkalla gps:llä oli tarjota mielenkiintoisia reittivaihtoehtoja jotka päätyivät näin...

...ja näin :P

Kertokaa joku joka tunnistaa tämän maamerkin, sillä tuolla hetkellä ei hajuakaan siitä missä ollaan :P Lopulta löydettiin oikea tie ja ajeltiin Mijaksen kautta :)

Päivä 5 - Gibraltar " The Rock"

Parisen tuntia taisi mennä Málagasta Gibraltarille ajellessa. Menomatkalla pysähdyttiin Marbellan ja Esteponan kohdilla mäkkiin syömään :P Gibraltarille päästessä eurot muuttuivat punniksi (vaikka euroilla pystyi useassa paikassa kuitenkin maksamaan) ja teiden ja katujen nimet englanniksi. Olimme "Englannissa"!:D

Lähikuvaa kirjoituksesta

Moorish Castle

Siellä näkyykin Gibraltarin oma lentokenttä & kaupunkia

City Under Siege Exhibition

Kurkistus apinoiden valtakunnasta ihmisten kaupunkiin

Ja näitähän siellä ylhäällä sitten riitti :)

St Michaels Cave (tippukiviluola)

luolan konserttisali

Yksi apina päätti tulla automme avoimesta ikkunasta takapenkille jonne se könysi puoliksi päältäni. Siellä se istua kökötti hetken kunnes äkkäsi N:n muffinssin ja poistui mutustelemaan sitä lähimmälle kaiteelle. Tässä kuvassa eri apina, joka päätti oikaista automme päältä.

Ja kuningasideani oli lähteä kapuamaan ylös näitä perkeleen portaita jostakin 1700- luvulta. Meniköhän meillä 20-30 minuuttia päästä jalkaisin ylös huipulle asti.

Tämä kuva on otettu vasta ensimmäisen porrasosion jälkeen. Vielä 3-4 samanlaista oli kiivettävänä.

No ainakin me nähtiin rappusia noustessa Afrikkaan. Samaa oltiin koitettu käydä pällistelemässä Europe Pointilla mutta sumu oli niin alhaalla ettei mitään ollut näkynyt.

Joo, ja matka ylös jatkui. Mitä ylemmäksi kipusi sitä enemmän tuli apinankakkaa vastaan. Noh ainakin siis oikeaan suuntaan oltiin menossa.

Äitiapina oli rappusten oikealla puolella jälikasvunsa kanssa eli ihan parin sentin päässä meistä. Koitime mennä mahdollisimman kaukaa ja rauhallisesti ohi sillä äiti apina ei ollut meistä hirveän innoissaan.

ja vihdoin ylhäällä, kyllä kannatti jo pelkkien maisemien takia!

ja tietysti näiden apinoiden takia, sillä suurin apinakanta oli todella huipulla. Ihmisiin nämä olivat täysin tottuneet, mutta en lähtisi kyllä tuonne mitään irtotavaraa mukanani ;) Jätimme kaiken irtaimiston autoon aurinkolaseista lompakkoon.

nuorempi naarasapina yrittää päästä vanhemman naaraan lähelle alistumalla tälle. Pieni apinavauva ei taida vielä omaa paikkaansa ymmärtää :]

Ketteriä jo vauvoina nämä apinat :)

Great Siege Tunnels

Gibraltarin kadut olivat paikoitellen todella kapeita ja mieheni kirosi niitä välillä kovaan ääneen :)

Verovapaalta Gibraltarilta kannattaa ehdottomasti ostaa kotiin/tuliaisiksi tuotavat alkoholit.Määrä on 1litra/hlö, mutta eipä kukaan sitä meiltä tarkistanut.

Päivä 6 - Benalmádena & Fuengirola

Olisimme halunneet delfiiniristeilylle, mutta ne peruttiin kovan merenkäynnin takia.

Näiden kylttien tajuamiseen ei tarvitse käydä edes autokoulua ;)

Fuengirolassa jalkapallon MM-kisat olivatkin päässeet jo kovaan vauhtiin Englantilaisten kannattaessa hurjasti kotimaataan.

Päivä 7 - Fuengirola

Lauantai kirppis, jee! Harmi vaan että rahat olivat jo aika käytetty. Ihania pikkulöytöjähän tuolta olisi tehnyt vaikka kuinka!

Käytiin vielä Miramarin CineSurissa katsomassa Robin Hood, joka loppui vain 2,5 tuntia ennen lennon lähtöä.Me oltiin original näytöksessä ainoat, niin pääsi vähän käsistä kameralla pelleily (niitä kuvia en tosin tänne laita :D) :]

Ihana reissu kaikenkaikkiaan! Aika typistetty matkakertomus, mutta kuvat puhukoot tällä kertaa puolestaan :)